جی دی ونس، معاون وزیر، در مصاحبه با فاکسنیوز معتقد است که آمریکا و جمهوری اسلامی میتوانند درباره پرونده هستهای به یک توافق بلندمدت برسند.او صرفاً به این موضوع گفت که اسرائیل از این خوشش بیاید یا نه، موضوع چنین توافقی به نفع آمریکا است و واشینگتن به آن ادامه می دهد.
ونس با اشاره به اینکه تهران ممکن است در بازیهای واشینگتن باشد، گفت: مهمترین عوامل موفقیت این توافق نهایی نیست که جمهوری اسلامی چه چیزی روی کاغذ مینویسد، بلکه این است که واقعاً برخی از تعهدات توافقی به آن میرسند پایبند میشوند یا نه.
او با تاکید بر این که آمریکا باید جمهوری اسلامی به چنین توافقی را در بلندمدت راستیآزمایی خواهد کرد، گفت : بیایید صادق باشیم. ایرانیها نمیخواهند این جنگ را پیدا کنند. ادامه جنگ به نفع آنها نیست. آنها پای میز آمادهاند و پیشنهادهای واقعی را مطرح میکنند. اگر به این توافق برسیم، یک موفقیت بزرگ برای مردم آمریکا خواهد بود.
جی دی ونس در گفتگو با شبکه فاکس نیوز: موضعجمهوری کاملا روشن بوده است. اسرائیل اهداف خاص خود را دارد، اما هدف اصلی آمریکا در قبال ایران این است که مطمئن شوید که ایران به سلاح هستهای دست پیدا نمیکند.
جی دی ونس: در ماههای گذشته و در واقع در حدود یک سال و نیم بعدی، شرایطی ایجاد شده است که رئیسجمهوری معتقد است ــ من هم فکر می کنم درست می کنم ــ می توانم یک راه حل بلندمدت برای هسته های ایران دست پیدا کنم.
ونس: ممکن است اسرائیل از چنین توافقی خوشش بیاید یا خوشش نیاید، اما ما معتقدیم این مسیر به آمریکا آمریکا نیست.
به همین دلیل به دنبال آن رفت، زیرا این همان چیزی است که رئیس جمهور آمریکا برای انجام آن انتخاب می شود و همان کاری است که برای خدمت به مردم آمریکا باید انجام دهد.
